בבקשה וודא כי ג'אווהסקריפט מותקן ועובד לטובת נגישות האתר

הטאלנט הבא שתגייסו לא נמצא במאגר קורות החיים שלפניכם- אבל יש סיכוי סביר שהוא נמצא כרגע במילואים!

על האתגרים של המגייסים בזמן מלחמה, והכלים המקצועיים לייצר שגרה בתקופה שאינה שגרתית

מנהל הכספים עזב כבר לפני חודש, מהנדסת הפיתוח נשלחה לנהל את הפרויקט באירופה ועוזרת המנכ"ל אוגרת משימות לביצוע שממתינות לניהול וליישום של הגיוס הבא שלכם. אלא שבנוסף לאתגרים הקיימים בגיוס עובדים בכירים, בעלי ההשכלה, הניסיון והיכולות האישיות הגבוהות הנדרשות, גיוס בתקופת מלחמה הוליד אתגרים חדשים.

עבודת המגייסים היא בשלב הראשון לאתר את המועמדים המתאימים לתפקיד, גם כאשר אלה אינם מחפשים עבודה באופן יזום, במטרה לצרף לארגון את הטובים ביותר, להקדים את המתחרים, ולבלוט בשוק לא רק בזכות מיתוג המוצרים והשירותים, אלא גם כארגון מושך ואטרקטיבי לעובדים.

עם איתור הטאלנטים בעלי הפוטנציאל, יעבור הליך הגיוס לשלב השני, הוא שלב ההתקשרות, המיועד לצד הסינון הראשוני, לעורר עניין במועמד, ולהציג לו את יתרונות המשרה והארגון.

הליך זה, שבוצע בשגרה טרם ה 7.10, הפך להיות מורכב עבור מגייסים רבים, ומעלה את השאלה עד כמה חזרנו לשגרה, האם כולם חזרו לאותה שגרה, והיכן אנו כמגייסים עשויים לתפוס את המועמד/ת.

חברת PivotHRחברת הגיוס וההשמה המובילה בתחום גיוס בכירים, רואה בדינמיות וביכולת התאמת הליכי הגיוס למשתנים ולהתפתחות התמידית של שוק התעסוקה, ככלים מרכזיים בדרך להצלחה, בהתאמת המועמדים לקוד הארגוני ולצרכי המעסיק, כמו גם בסיוע למועמדים ולעובדים בהכוונה מקצועית בצמתים חשובים בקריירה.

מומחי הגיוס של PIVOTHR מספקים את הטיפים והכלים לניהול הליכי גיוס בתקופת המלחמה:

שיעורי בית

בעידן של רשתות חברתיות וחשיפה למידע, ניתן לנצל את הפלטפורמות החברתיות ככל הניתן הן להיכרות עם המועמד, והן להבנת הסיטואציה. לא כל מועמד נוהג לשתף את תחושותיו או אירועים הנוגעים אליו ולמשפחתו, אולם אלו שבוחרים לעשות כן יוכלו ללמד על ההשפעה האישית של המצב עליהם. שיתוף תמונה במדים עשויה להעיד על שירות מילואים פעיל, ובאופן מצער ייתכנו גם פרסומים של מודעות אבל, פוסטים אישיים החושפים אובדן אישי, ומלמדים על פניות המועמד.

חשוב לזכור כי האירועים הקשים והמורכבים שהולידה המלחמה משפיעים על כלל הציבור בדרך זו או אחרת, והשפעה רגשית ופסיכולוגית אינה נוצרת בהכרח בשל מעורבות אישית או קרבה ראשונה לנפגעים. 

את ההחלטה כיצד ובאיזה מועד נכון לפנות למועמד- נבסס על האינטליגנציה הרגשית החשובה כל כך בעבודת הגיוס.

איפה זה פוגש אותך?

המשפט שמזוהה עם תחום הפסיכולוגיה והטיפול הרגשי, זוכה לתרגום מילולי והופך לכלי מעשי בכל פניה יזומה למועמד. בטרם תטיחו בעובד המחוזר את יתרונות הארגון ועבודת החלומות, בדקו את רמת הפניות שלו, הן בהיבט הרגשי והן בהיבט המעשי.

שליחת הודעה מקדימה, באמצעות הפלטפורמה החברתית או המייל מומלצת גם בימות שגרה, אולם הכרחית ממש בעת מלחמה. על ההודעה לכלול את שמכם ותפקידכם, שם הארגון ומשפט רקע קצר על פעילותו, וסיבת הפניה אליו. צרו הודעה אישית לכל מועמד, בהתאם ליום הפניה ולאירועים העדכניים.

הימנעו מאמירות עולצות שעשויות לפגוש את המועמד בסיטואציה פחות משמחת, שכן אלה עשויות לסמן אתכם ואת החברה שאתם מייצגים כמנותקת וחסרת רגישות.

פחות מתאים: אני אשמח להכיר אותך/לספר לך/יום אביבי ומקסים.

יותר מתאים: אני מקווה שהכל בסדר אתך ועם משפחתך בימים אלו. התרשמתי רבות מהניסיון והכישורים שלך כפי שהוצגו בפרופיל/בקורות החיים שלך, והייתי רוצה להכיר אותך יותר ולהציג בפנייך את החברה/המשרה המוצעת.

סיימו את ההודעה בשאלה שתעודד את המועמד להגיב ולשתף, בין אם הוא מעוניין להשתלב בהליך כעת או בעתיד, ובין אם לאו:

אני מזמין/ה אותך לעדכן אותי במייל זה, במידה ותרצה לשוחח ולשמוע פרטים נוספים, ואף אם מסיבה כלשהי בשלב זה הצעתי אינה רלוונטית עבורך.

במידה וזכיתם להתייחסות ולנכונות ללא סייגים, ניתן יהיה להתקדם ולהציע מועד לשיחה טלפונית.

ייתכנו גם תגובות של המועמד המציגות דחייה מסויגת, דוגמת:

הייתי שמח לשמוע אבל לצערי אני עסוק בימים אלה בעניין משפחתי/אישי, אני מצוי בתקופה מורכבת/חוויתי אובדן אישי ואני לא פנוי כרגע.

למקרים הללו חשוב להגיב ברגישות ולהותיר דלת פתוחה:

אני מבין כמובן/אני מצטערת לשמוע/ מקווה שתדע ימים טובים יותר בקרוב

ברשותך, אשמור את הפרטים שלך, ואשמח לשוחח אתך בימים טובים יותר/אשר תהיה מוכן.

ההייטק קורא לך, אבל צה"ל הקדים אותנו

תגובה אפשרית נוספת של המועמד היא דחיית המשרה בשל שירות מילואים מתמשך.

לעניין זה חשוב לדעת כי מלבד הרצון בגיוס המועמד, קיים גם אלמנט חוקי אשר אוסר על אפליית מועמד בשל שירות מילואים.

ניתן בהחלט בשלב זה לפרגן למועמד על תרומתו באמירה מחזקת, ורצוי לבחון האם ניתן יהיה להתקדם ולו חלקית, באמצעות הגמשת תנאי ההליך והתאמה למועמד:

אני מאוד מעריכה את מה שאתה עושה בימים אלו, ההתגייסות והתרומה הזו אינה מובנת מאליה.

האם במסגרת המילואים יש לך את הזמן והגישה לשיחת וידאו/זום?

במידה ואלה אינם אפשריים חשוב להותיר את הדלת פתוחה:

לפני הכל, תשמור על עצמך ותחזור בשלום. אתה מוזמן לשמור את המספר/הפרטים שלי ולעדכן אותי כשתשוב, ברשותך, אני שומרת לעצמי את הפרטים שלך ומאמינה שנתעדכן בהמשך.

ובנימה אישית: גיוס קל- תרתי משמע.