בבקשה וודא כי ג'אווהסקריפט מותקן ועובד לטובת נגישות האתר

לא כל הסבה-לטובה: הכלים שחשוב להכיר בדרך לשינוי ולהסבה מקצועית

 

הרצון בהסבה מקצועית עשוי לנבוע מצורך אישי בשינוי, עניין בתחומי עיסוק ועולמות תוכן אחרים, או לחילופין עקב נסיבות דוגמת פיטורין, כניסת טכנולוגיות וגורמי השפעה על נחיצות התפקיד, התחום ועוד.

ההחלטה לפזול לתפקיד/תחום חדש לחלוטין עשויה לקדם אתכם ולהביא לשינוי מבורך, אולם חשוב לדעת שמדובר בתהליך ממושך, הדורש למידה והיערכות, שיש להתחיל בו הרבה לפני שליחת קורות החיים.

לצד האתגר, הבשורה הטובה היא שהשווקים דינמיים, המעסיקים והמגייסים צמאים לעובדים מוכשרים, ובהצגה נכונה של כישורים, תוכלו לדלג מעל משוכת הניסיון ואפילו ההשכלה ולפתוח לעצמכם את הדלת למשרות ותחומים חדשים.

צוות הגיוס של חברת PIVOTHR - מהחברות המובילות בישראל בתחום הגיוס וההשמה לתפקידי ניהול, פיננסיים ומשרות בכירות מציג את מפת הדרכים ו-10 השלבים שיבטיחו לכם הסבה טובה

  1. התבוננות עצמית והבנה של הסיבות שהובילו לרצון בשינוי מקצועי. בין אם מדובר במיצוי אישי, ברצון בשיפור תנאי עבודה ושכר, ובין אם בשאיפה להשפיע וליצור דברים חדשים, או חתירה ליישום ערכים- כל סיבה היא לגיטימית, וההכרה בה תסייע בהגדרת היעדים ובהשגתם.
  2. רשימת סקילים- עריכת רשימה מפורטת ככל הניתן של כלל הכישורים האישיים, היתרונות, הכלים והיכולות המאפיינים אתכם. ברשימה כזאת נכלול ניסיון תעסוקתי, שליטה בטכנולוגיות, שפות, השכלה והכשרות מקצועיות, לצד כישורים אישיים בולטים דוגמת: יכולת הנעה והובלה, יחסי אנוש מצוינים, כושר ביטוי והבעה וכישורים אחרים.
  3. הגדרת כיוון מקצועי- במידה וקיים כיוון מקצועי ברור ומוגדר, ניתן לדלג לשלב הבא. במידה והצורך המוגדר הוא שינוי תעסוקתי, ללא היכולת להצביע על תחום/תפקיד מוגדר, מומלץ לפנות לייעוץ תעסוקתי, למיפוי כישורים ואפשרויות ולהכוונה ממוקדת.

חברת PIVOTHR מספקת שירותי הכוונה וייעוץ תעסוקתי באמצעות צוות מומחי גיוס ותעסוקה, בהליך ממוקד שנועד לחבר בין המאפיינים האישיים, היכולות והכלים הטמונים בכל מועמד- לבין המשרות המותאמות לו. השירות ניתן להכוונה ראשונית לצעירים בבחירת קריירה, ולעובדים מנוסים המעוניינים בהסבת מקצוע ושינוי אישי

  1. היכרות עם התפקיד- לאחר מיפוי השאיפות האישיות, הכישורים והתפקיד הרצוי, יש לערוך מחקר משרות וללמוד את המשמעויות. בשלב זה מומלץ להיכנס לאתרי דרושים, לסמן משרות שמעניינות אתכם וללמוד את הדרישות והמאפיינים של המועסקים בתפקיד. זה השלב בו נלמד גם על מאפייני התפקיד, טווח השכר הנהוג ותנאי השוק, ונקבל החלטה האם התפקיד עונה על כלל הדרישות שלנו, ו/או האם וכמה נרצה להתפשר במידת הנדרש.
  2. הצלבת נתונים- על מנת להבין האם קיימת התאמה לתפקיד הרצוי, יש לבצע הצלבה בין הנתונים המהווים את דרישות התפקיד כפי שהן מוצגות במדורי הדרושים ובקהילות הרלוונטיות, לבין רשימת הסקילים האישיים, לזיהוי התאמה ו/או פערים.
  3. התאמות- מטבע הדברים, משרה או תחום חדשים לחלוטין, עשויים להציג דרישות לניסיון, ידע וכלים שאינם חלק מקורות החיים של המועמד. ככל ומדובר בפערים קטנים, ייתכן וניתן יהיה לגשר עליהם באמצעות שיפוץ קורות החיים וההצגה העצמית. פערים גדולים יותר עשויים לדרוש רכישה של כלים, ביצוע קורס או הכשרה מסוימת במטרה להדביק את הפער.
  4. נטוורקינג- השלב החשוב ביותר בהליך חיפוש עבודה בכלל ובהסבה מקצועית בפרט, הוא חשיפה, בניית מערך נטוורקינג רלוונטי ומיקסום קשרים לצורך השתלבות בתעשייה, מיתוג אישי והמלצות. ניתן להשתמש ברשתות החברתיות לפרסום הסיפור האישי וההחלטה על השינוי, תוך הקפדה על ניסוח והעברת מסרים שמעצימים את היכולת האישית, המחויבות והערך המוסף שתביאו לתפקיד.

בנוסף, מומלץ להשתלב ולהירשם לפלטפורמות דוגמת Glassdoor ולקבוצות אשר עיקרן הוא יצירת קהילות ושיתוף מידע בקרב מועמדים ומחפשי עבודה למעסיקים פוטנציאליים.

  1. כלי נוסף ליצירת קשרים, למידה והיכרות עם עולם התוכן והגדלת הסיכויים להשתלב בתחום הוא היטמעות בתעשייה, הגעה לכנסים ולאירועים, הרצאות של בכירים בענף, ימי עיון ועוד. בנוסף לערך המוסף הישיר של האירועים הללו שהוא רכישת ידע רלוונטי וחשוב, הערך המוסף החשוב לא פחות הוא ההיכרות עם בעלי תפקידים ומשרות והקשרים שניתן ליצור.
  2. עריכה ושליחת קורות החיים- עם הידע העצום והתובנות שנצברו לאורך הדרך, ניתן יהיה להתחיל בעדכון קורות החיים, באופן ממוקד למשרה הרצויה ולתחום. בכתיבת קורות החיים יש לדבר בשפה בה מתוארת המשרה- להדגיש סקילים ותועלות נדרשים, לזהות את מילות המפתח במודעה ולציין אותן.

בשליחת קורות החיים נכון יהיה לפתוח בפסקה מקדימה אשר מסבירה את המועמדות למשרה שאינה תואמת את הניסיון והרקע המוצג, באופן שאינו מתנצל, שלם ומעצים.

  1. היערכות לריאיון עבודה- מועמד המגיע ללא ניסיון וידע, יצטרך לפצות על כך באמצעות תועלות וערך מוסף בולט אחר, על מנת לזכות ביתרון ביחס למועמדים אחרים למשרה. חשוב במיוחד להיערך לריאיון, להכין הסבר קצר וברור על הסיבה לשינוי ובעיקר על היתרונות שמייחדים אתכם, ויגרמו למעסיק לחתום על הסיכון.