בבקשה וודא כי ג'אווהסקריפט מותקן ועובד לטובת נגישות האתר

כך הנחתום מעיד על עיסתו- כל הכללים לכתיבת קורות החיים

כתיבה ושליחה של קורות חיים מהוות שלב חשוב בתהליך חיפוש העבודה, אשר נועד להשיג עבורכם את ההזדמנות לעבור את הסינון הראשוני ולהציג את הכישורים שלכם בריאיון העבודה.

 

בטרם תתמקמו מול המחשב ותתהו אם משרת הסטודנטים במוקד השירות הטכני של סלקום רלוונטיות למשרת מנהל כספים בכיר אליה אתם מכוונים רלוונטית (ספוילר- היא לא), קבלו פרט מידע שחשוב להכיר:

הזמן אותו מקדיש מגייס בארגון לכל מסמך קורות חיים שמתקבל עומד על 7-20 שניות בממוצע.

כיצד ניתן לבלוט ולהרשים ב-7 שניות?

חברת PIVOTHR -חברת גיוס והשמה מהמובילות בישראל לגיוס מנהלים ובכירים, מספקת את הטיפים וההמלצות של צוות המגייסים המיומנים, שראו הכל- ועוד קצת, ויודעים לספר בדיוק מה עובד, ומה פחות:

קבלו את כללי עשה ואל תעשה בכתיבת קורות החיים

 

אל תעשה

קורות חיים בפורמט מעוצב– מערכות הגיוס מבוססת על כלים דיגיטליים אשר לקליטה ולסריקה של קורות החיים המתקבלים. מערכות אלו מבוססות תוכנה לקריאת מלל בפורמט מסמך בלבד, ונוטות לעוות את קורות החיים בעלי האלמנטים המעוצבים ולהפוך אותם לבלתי קריאים.

מצב אישי/סטטוס משפחתי/גיל– מעבר לזה שהחוק אוסר אפליה על בסיס הנתונים הללו, הם פשוט לא רלוונטיים ומיותרים.

כתובת– אם אתם לא מצפים שהזימון לריאיון עבודה יגיע עם שליח ופרחים, לכתובת המדויקת שלכם אין שום משמעות. במידה ומיקום המשרה מצוין במודעת הדרושים ואתם מעוניינים להדגיש את ההתאמה הגאוגרפית לתפקיד- ניתן לציין את שם העיר/הישוב בלבד.

סיבת עזיבה– הסיבה לשמה עזבתם את מקום העבודה הקודם עשויה לעורר עניין ושאלה, אולם הדרך לשם עוד ארוכה. אין שום מקום לספר בקורות החיים שלכם על רצונכם בשינוי אישי, שדרוג בשכר או על העובדה שבעמדת הקפה המשרדית היה רק נס קפה של עלית. 7 שניות, זוכרים?

ציפיות שכר– בין מרבית המועמדים שנבוכים מעצם ההתייחסות לציפיות השכר שלהם, ישנם גם מועמדים שבטוחים בעצמם, יודעים מה הם שווים ואף קבעו סף שכר מינימלי שמתחתיו אין מה לדבר. בעוד שהערכה וביטחון עצמי מהווים יתרון, הצבת תנאים עוד בטרם ההיכרות הראשונית- פחות. מומלץ לוותר.

 

PIVOT כל משרות הבכירים בפיבוט גיוס לתפקידים בכירים במשק

עשה

שפה– התאימו את שפת קורות החיים שלכם לענף ולמשרה. לענפי ההייטק, האנרגיה המתחדשת ולחברות בינלאומיות- קורות חיים באנגלית. מוסד ממשלתי או רשות מקומית? אפשר בעברית. לא בטוחים? שלחו קורות חיים בשפה בה פורסמה המשרה.

שימוש במילות מפתח– מילות מפתח הן כלי לקידום מועמדים בהליכי הגיוס, ויכולות לסייע לכם בהדגשת התאמתכם למשרה. קראו היטב את מודעת הדרושים, למדו את דרישות התפקיד וסמנו את המילים המצביעות על כישורים אישיים ומיומנויות נדרשות. אלו המילים שכדאי לשלב בקורות החיים הנשלחים למשרה זו.

במודעה מצוינת: יכולת מנהיגות? המילה מנהיגות צריכה להופיע בקורות החיים.

רשימת כישורים וציון סקילים– חשוב, נחוץ ומספק יתרון. זה המקום לציין את שליטה בשפות זרות, היכרות עם מערכות ממוחשבות ייעודיות, קורסים מקצועיים והשתלמויות. עצרו וחישבו מה מהווה יתרון ישיר לתפקיד, מה ימצב אתכם כאנשים מוכשרים ורציניים גם אם לא קשור ישירות לתפקיד (רישיון טיס, שליטה במסחר בינלאומי) ומה לא באמת קשור.

רקע וניסיון תעסוקתי– הקפידו על מבנה מסודר ומאורגן לעין, הצגת המשרות ברצף כרונולוגי כאשר המשרה הראשונה היא המשרה האחרונה/הנוכחית. הקפידו על תיאור המשרה ומאפייניה (זה גם המקום לשתול ולחזור על מילות המפתח), הימנעו משימוש בגוף ראשון ותארו עשייה:

במקום לכתוב "הייתי אחראי על ניהול פרויקטים גדולים והבאתי תוצאות", ציינו: " התפקיד כלל אחריות על ניהול פרויקטים בסדר גודל נרחב, תוך ירידה לפרטים ועמידה ביעדים".

חשוב במיוחד: ציינו את שמות החברות בהן הועסקתם ותקופות ההעסקה בציון חודשים ושנים, והימנעו מהותרת חורים לא ברורים שיעוררו סימני שאלה (ניתן ומומלץ לציין ולמלא את הסיבה לחורים הללו, באופן אותנטי ושיווקי).

החרגה לסעיף זה: אין חובה לציין מקום עבודה קיים, בשל ההכרה בזכותכם לדיסקרטיות, אולם חשוב לציין את הענף/תעשייה ולתאר בקצרה את פעילות הארגון.

הגשה מדויקת בהתאם להנחיות– במידה ובדרישות המשרה צוינה בקשה לאסמכתא כזו או אחרת, תעודה המעידה על השכלה או כל בקשה אחרת- הקפידו על הגשה מסודרת הכוללת את כל הנדרש. התרשלות בהגשה מעידה על התנהלות רשלנית או חוסר התאמה, ובשני המקרים לא תסייע לכם להתקדם לכיוון המשרה הרצויה.